Union poisťovňa, a. s., úspěšně zvládla největší pojistnou událost v pojištění úpadku cestovní kanceláře a vyplatila odškodné v plné výši všem poškozeným klientům cestovní kanceláře TOMI TOUR. Jedná se o dosud největší pojistnou událost v tomto pojištění v celé České a Slovenské republice.
Pojišťovna Union vyplatila odškodné v plné výši všem klientům CK TOMI TOUR, kteří do Unionu doručili kompletní doklady. Česká cestovní kancelář, která patřila mezi desítku největších cestovních kanceláří v České republice, 17. července 2009 ve večerních hodinách vyhlásila úpadek. Už měsíc po deklarovaném úpadku pojišťovna Union začala s vyplácením odškodného v plné výši pro více než 13 600 klientů, kteří za zájezdy, na které už kvůli úpadku nevycestovali, uhradili přes 161 mil. CZK / 6,3 mil. EUR. Celkové náklady včetně repatriace klientů zpět do vlasti a vyplaceného odškodného za zaplacené zájezdy se dosud vyšplhaly na 107 mil. CZK / 4,2 mil. EUR.
Union pojišťovna začala s vyplácením odškodného v plné výši klientům zkrachovalé CK TOMI TOUR už měsíc po vyhlášení úpadku cestovní kanceláře. Do tří a půl měsíce od deklarovaného úpadku měli na svém účtu sumu v plné výši zaplaceného zájezdu všichni poškození klienti, což představuje více než 96 % z celkového počtu překračujícího 13 600 klientů.
Union poisťovňa, a. s., vyplácela postupně všechny klienty v plné výši uhrazené ceny zájezdu v pořadí, ve kterém byly do Unionu doručeny kompletní doklady. V zájmu klientů se pojišťovna Union dohodla s českou bankou o převodu plateb do České republiky, aby klientům nevznikaly náklady spojené se zahraniční transakcí. Platby jsou vedeny jako tuzemské, ne jako zahraniční, klientům česká banka účtuje poplatek ve smyslu svého sazebníku.
Union během deseti dnů od vyhlášení úpadku cestovní kanceláře úspěšně zabezpečila repatriaci – služby a přepravu pro 3396 klientů, kteří na zájezd vycestovali před vyhlášením úpadku, z deseti destinací Evropy a severní Afriky. Pojišťovna za repatriaci klientů včetně nákladů na zajištění služeb (ubytování a strava), transfer na letiště a přepravu zpět do vlasti zaplatila dosud 20 mil. CZK / 783 tis. EUR.
Několik faktů, čísel a dat:
17. červenec 2009 podvečer – doručení prohlášení o úpadku CK TOMI TOUR do pojišťovny Union
28. červenec 2009 krátce po půlnoci – 10 dnů od vyhlášení úpadku – úspěšně ukončena repatriace 3396 klientů, kteří byli během vyhlášení úpadku v zahraničí. Repatriace:
- 24 letadel
- 11 autobusů (Chorvatsko, Itálie)
- 10 destinací Evropy a severní Afriky (Ibiza, Gran Canaria, Tenerife, Mallorca, Hurghada, Sharm El Sheikh, Taba, Antalya, Kréta, Burgas)
- 3396 klientů v zahraničí
- celkové předpokládané náklady za repatriaci: 21 mil. CZK / 538,3 tis. EUR
18. srpen 2009 – měsíc od vyhlášení úpadku – deklarovaný úpadek se ve smyslu pojistných podmínek prokázal; Union začíná vyplácet odškodné v plné výši. Odškodné:
- v plné výši ceny zakoupeného zájezdu
- přes 13 600 klientů mělo v době vyhlášení úpadku zakoupený zájezd
- 161 mil. CZK / 6,3 mil. EUR je předpokládaná celková suma za zaplacené zájezdy
17. září 2009 – dva měsíce od vyhlášení úpadku – pojišťovna Union vyplatila za zakoupený zájezd odškodné v plné výši více než 7600 klientům, což je 56 % z celkového počtu klientů, kteří si zakoupili zájezd
30. říjen 2009 – tři a půl měsíce od vyhlášení úpadku – pojišťovna Union vyplatila za zakoupený zájezd odškodné v plné výši všem klientům, kteří doručili kompletní doklady, což představuje více než 96 % z celkového počtu poškozených klientů
Každá cestovní kancelář musí být ze zákona pojištěna proti úpadku. V současnosti je v Unionu pojištěných proti úpadku více než sto českých cestovních kanceláří. Jejich seznam je k dispozici zde >>
Reakce některých poškozených klientů CK TOMI TOUR:
Dobrý den, chtěla bych Vám touto cestou poděkovat za rychlé vyřízení pojistné události ohledně zkrachování CK Tomi a za zaslání peněz. Ještě jednou děkuji, díky Vám si budu moct dovolenou užít příští léto, když to boužel to letošní nedopadlo. Přeji hezký den.
S poděkováním Vaněčková Táňa
Vážení, touto cestou mi dovolte Vám poděkovat za rychlé a bezproblémové vyřízení pojistného plnění /krach cestovky Tomi tour/. Ještě jednou děkuji, protože u nás v ČR mám s pojišťovnami většinou negativní zkušenosti.
Marešová Anna, Býšť
Dobrý den !
Dovolte mi, abych Vám tímto sdělením poděkovala za péči o klienty. Náhrada od Vaší pojišťovny za neuskutečněnou dovolenou s cestovní kanceláří TOMI TOUR došla přesně podle oznámení. Cením si Vašich služeb a přeji mnoho úspěchů v další práci.
S pozdravem Eva URBANOVÁ.
Co se týká mé osoby, musím pochválit tým skutečných profesionálů, se kterými jsem byla téměř 2 měsíce v telefonickém i e-mailovém kontaktu. Za celou dobu jsem se nesetkala s jakoukoliv neochotou nebo nervozitou (i když v této situaci by se to dalo očekávat). Odškodnění v plné výši a v tak krátkém časovém údobí jsem opravdu nečekala. Moje pocity a radost,že v dnešní době ještě může existovat tak solidní pojišťovna,se nedá slovy vyjádřit.Ještě jednou díky za všechny klienty,kteří mají podobný názor jako já.
Fridrichová Petra, Lom
Dobrý den.
Chtěly bychom Vám poděkovat za kladné a rychlé vyřízení v likvidaci pojistné události krachu CK TOMI TOUR. Od samého začátku byla s Vámi spolupráce na velice dobré úrovni. Děkujeme proto za tak brzské navrácení peněz v plné výši.
Přejeme hezký den.
Kakeš Jiří, Havlíčková Radka, Sedlčany