V případě onemocnění nebo úrazu
Urychleně kontaktujte pracovníky asistenční společnosti Eurocross Assistance v Praze (tel.: +420 2 9633 9644), kteří jsou Vám k dispozici 24 hodin denně a komunikují česky.
Při oznamovaní vzniku události uveďte tyto údaje:
- Vaše jméno, příjmení a datum narození
- číslo pojistné smlouvy, případně číslo pojistné karty, resp. číslo cestovní smlouvy
- dobu platnosti pojištění
- adresu a tel. číslo místa, na kterém se nacházíte a kde je možné Vás zastihnout
- stručně popište Vaši situaci (vznik škodní události)
Když potřebujete pomoc velmi naléhavě, vyhledejte nejdříve pomoc lékaře a prokažte se pojistnou smlouvou nebo pojistnou kartou. Po uhrazení poplatků za ošetření v hotovosti si od lékaře vyžádejte originál potvrzení o ošetření s uvedením diagnózy a doklad o zaplacené částce. Po návratu do vlasti Vám pojišťovna Union účty proplatí ve smyslu uzavřené pojistné smlouvy. Pokud jste byl hospitalizován, je potřebné kontaktovat asistenční společnost bezodkladně, nejpozději však do 24 hodin.
Potřebný lékařský převoz je možné realizovat jen se souhlasem asistenční společnosti nebo Unionu. Pokud úraz zavinila konkrétní osoba (např. v případě dopravní nehody), je potřebné Unionu předložit i policejní zprávu.
V případě škody na zavazadlech
Odcizení zavazadel okamžitě oznamte na nejbližší policejní stanici.
Pokud došlo k odcizení zavazadel z ubytovacího zařízení, vyžádejte si ubytovatelem potvrzený písemný doklad o vzniku a rozsahu škody.
Pokud došlo k poškození, zničení, ztrátě nebo odcizení zavazadel během letecké přepravy, vyžádejte si přepravcem potvrzený písemný doklad o vzniku a rozsahu škody (v případě letecké společnosti se jedná o protokol PIR nebo Damage Report), pojišťovně předložte i cestovní jízdenku (palubní vstupenku) a zavazadlový lístek.
Pokud Vám bylo zavazadlo leteckou společností doručeno opožděně (až po 24 hod od Vašeho skutečného příchodu na místo určení), v případě nutnosti si zakupte nevyhnutné oděvy a toaletní potřeby, uschovejte si nabývací doklady k nim (účty za jejich nákup) a zabezpečte si potvrzení dopravce o doručení zavazadla s uvedením termínu dodání – hodina a datum.
Pokud došlo k poškození, zničení, ztrátě nebo odcizení zavazadel během autokarové přepravy, vyžádejte si přepravcem potvrzený písemný doklad o vzniku a rozsahu škody.
V případě ztráty, odcizení cestovních dokladu
Pokud došlo k odcizení anebo ztrátě Vašeho cestovního dokladu, uschovejte si účet za úhradu nákladů potřebných pro jeho vystavení, tzn. za vyhotovení fotografie, vyhotovení dokladu na ambasádě a doklad o úhradě nákladů spojených s cestou na ambasádu.
V případě vzniku škody na zdraví a majetku
Když způsobíte škodu jiné osobě na zdraví nebo na majetku, neuznávejte svou odpovědnost za škodu bez souhlasu pojišťovny. Vzniklou škodu uhraďte jen v případe, že jste ji způsobili neúmyslně evidentně Vy. Doklad o úhradě si uschovejte pro pojišťovnu. V případě škody nad 3.000 Kč vzniklou škodu v žádném případě neuhrazujte a to ani částečně.
- Zabezpečte si jména a kontaktní adresy svědků, resp. jejich výpovědi.
- Při škodách většího rozsahu, při zranění nebo, je-li je vaše zavinění sporné, přivolejte i policii a vyžádejte si policejní zprávu.
- Snažte se zdokumentovat okolnosti škody (poškozenou věc vyfotografujte). Nepodepisujte žádný dokument, jehož obsahu nebudete rozumět.
Kontakt na asistenční službu Eurocross
Z celého světa platná tel. čísla společnosti Eurocross Assistance:
+420 2 9633 9644
+31 71 36 41 212
Adresa
Eurocross Assistance
Lazarská 13/8
CZ-120 00 Praha 2
Czech Republic
Z Anglie, Francie, Německa, Rakouska, Itálie, Španělska, Švýcarska, Kanady a USA je možné využít i bezplatné tel. číslo společnosti Eurocross: +800 41 212 212*
Poznámka
(+) připojení na mezinárodní síť, pro většinu evropských zemí je předvolba 00, pro USA a Kanadu je předvolba 011.
(*) Pozor! Toto číslo není možné použít jako bezplatné z mobilního telefonu.