Stížnosti
a alternativní řešení
spotřebitelských sporů
Stížnosti na správnost a kvalitu služeb společnosti Union poisťovňa, a.s. je možné podat písemnou formou prostřednictvím pošty nebo osobně na kterémkoliv jeho pracovišti nebo elektronicky prostřednictvím kontaktního formuláře umístěného na www.unionpojistovna.cz. O výsledku vyřízení stížnosti bude osoba podávající stížnost informována dopisem do 30 dnů ode dne obdržení stížnosti. V odůvodněných případech lze lhůtu na prošetření a vyřízení stížnosti prodloužit, ne však na více než 60 kalendářních dnů; o důvodech pozdějšího vyřízení stížnosti bude osoba podávající stížnost písemně informována.
Spotřebitelé, kteří pojistnou smlouvu uzavřeli mimo svou podnikatelskou činnost, mohou využít mimosoudní řešení sporů s Union poisťovňou a.s. prostřednictvím příslušných nezávislých subjektů.
Při řešení sporů ohledně životního pojištění je takovým subjektem Finanční arbitr ČR (Legerova 1581/69, 110 00 Praha 1, www.finarbitr.cz). V případě sporů o neživotní pojištění je subjektem Česká obchodní inspekce (Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.coi.cz).
Pokud spotřebitelé uzavřeli pojistnou smlouvu on-line, mají právo řešit spotřebitelský spor prostřednictvím elektronické platformy.