Ničeho se nebojte. Právě pro tyto chvíle jste se pojistili.
Víme, že řešení škodní události s sebou přináší obavy a nejistotu. Rozumíme, že při řešení škodní události se nacházíte často v komplikované, nepříjemné a stresové situaci.
Celý proces řešení škodní události jsme pro vás proto připravili co nejjednodušeji.
Co vás teď čeká
Krok za krokem vás provedeme procesem likvidace škodní události.
1. Co dělat bezprostředně po vzniku škody
V případě, že se vám stala škoda, je dobré myslet na:
- zajistěte, aby se škoda dále nezvětšovala a nerozšiřovala;
- pokud máte podezření, že došlo ke spáchání nebo pokusu o trestný čin, přivolejte policii;
- vznikla-li škoda v zahraničí, podepisujte pouze zápis vyhotovený v jazyce, kterému rozumíte;
- zdokumentujte poškození pořízením detailních fotografií poškozených věcí;
- poškozené věci uchovejte do provedení obhlídky pojišťovnou;
- s opravou a odstraňováním škod počkejte na pokyn pojišťovny.
2. Připravte si údaje pro nahlášení škodní události
Škodní událost nahlaste v nejkratším možném čase. Pro nahlášení škodní události potřebujete:
- vaši pojistnou smlouvu, popřípadě číslo smlouvy;
- osobní údaje o zúčastněných osobách;
- co nejvíce informací o škodní události (čas, místo, okolnosti);
- seznam poškozených/odcizených věcí; doplňte jejich věk a cenu, za které jste je nabyli. Pokuste se připravit si k nim nabývací doklady. Dokumenty nám můžete odeslat spolu s nahlášením škody
3. Nahlaste škodní událost
Nahlásit škodní událost nám můžete 24 hodin denně. Vyberte si způsob, který vám nejlépe vyhovuje.
NÁŠ TIP: Online nahlášení škodní události je nejrychlejším způsobem oznámení škody.
Správné nahlášení škodní události s doložením všech dokladů a fotodokumentace přispěje k urychlení likvidace vaší škodní události. Po nahlášení bude škodní události přiřazeno číslo škodní události, o čemž vás budeme informovat. Podle typu a rozsahu vaší škody vás bude kontaktovat technik, se kterým si domluvíte datum, čas a místo provedení obhlídky škody.
4. Doplňte chybějící doklady
Po nahlášení škodní události pro její rychlé vyřízení potřebujete doplnit:
- originály dokladů ke škodní události, (např. lékařská zpráva při ošetření, policejní zpráva při krádeži, faktury nebo technický průkaz od vozidla);
Doplnit chybějící doklady k oznámení škodní události můžete mailem likvidace7@unionpojistovna.cz.
5. Sledujte stav škodní události
Po doručení všech podkladů vás budeme kontaktovat za účelem dořešení škody nebo přímo s výsledkem události.
Některé škody vyžadují více času, proto to někdy může trvat i několik dní. Jde zejména o případy, kdy potřebujeme vyjádření třetí strany, jako například zdravotnické zařízení v zahraničí, autoservis nebo policie či svědci.
Jak nahlásit škodní událost
- Telefonicky
- Kontaktujte, prosím, klientské centrum Union pojišťovny každý pracovní den od 7:30 do 18:00 hod. na číslech:
- V případě škodní události z cestovního pojištění v zahraničí využijte naší asistenční služby Eurocross Assistance na telefonním čísle:
- Písemně
- E-mailem na adrese likvidace7@unionpojistovna.cz - Ze seznamu na odkazu níže si vyberte správný formulář, vyplňte ho a zašlete e-mailem.
- Poštou - Ze seznamu na odkazu níže si vyberte správný formulář, vytiskněte ho, vyplňte a zašlete na korespondenční adresu pojišťovny Union: Španělská 2, 120 00 Praha 2.
Odpovědi likvidace na nejčastější dotazy klientů
Na níže uvedeném odkazu naleznete odpovědi na nejčastější dotazy klientů.