Koronavirus (COVID-19): Důležité informace v souvislosti s jeho šířením a reakce Unionu na aktuální situaci
AKTUALIZOVÁNO 30.06.2021 o 13:57
Pobočka v Praze je až do odvolání zavřena.
Vážení klienti,
v souvislosti se šířením onemocnění COVID-19, které způsobuje koronavirus, si vás dovolujeme informovat o nejdůležitějších krocích, které jsme jako Union pojišťovna podnikli.
Vzhledem k vývoji situace související s koronavirus v České republice se i Union přidává k opatřením, která mají pomoci v boji proti šíření tohoto viru. Přistoupili jsme proto k mimořádnému opatření, které je odpovědné vůči našim klientům, jakož i našim zaměstnancům a jejich rodinám. Proto je pobočka v Praze až do odvolání zavřena.
O znovuotevření kanceláře Vás budeme předem informovat.
Pojištění si můžete uzavřít i online
Pokud si potřebujete splnit zákonnou povinnost, nebo chránit své nejbližší či majetek doporučujeme využít možnost pojištění přes internet. K dispozici máme široké portfolio produktů:
Využijte možnost nahlášení škodné události prostřednictvím jednoduchého online formuláře.
Důležité informace pro cestovatele
Doporučení před cestou
V souvislosti s přetrvávající situací šíření koronaviru ve světě, doporučujeme klientům nadále sledovat upozornění na cesty, zveřejněné na stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky (MZV ČR), které zahrnuje aktuální varování podle míry rizika nákazy COVID-19 a také doporučení a podmínky ke vstupu do jednotlivých zemí. Tyto informace jsou pravidelně aktualizovány podle epidemiologické situace:
Pojištění léčebných výloh během pobytu v zahraničí
Země s nízkým rizikem nákazy COVID-19 (zeleně označené na Cestovatelském semaforu MZV ČR)
Pokud pojištěný onemocní v zahraničí nemocí COVID-19, ve smyslu příslušných pojistných podmínek cestovního pojištění a v souladu s podmínkami dojednanými v pojistné smlouvě, má léčebné výlohy v důsledku onemocnění kryté – jde zpravidla o náklady na ambulantní ošetření, předepsané léky, hospitalizaci a ošetření během hospitalizace, případně i repatriaci zpět do České republiky.
Země se středním, vysokým, velmi vysokým a extrémním rizikem nákazy COVID-19 (oranžově, červeně, tmavě červeně a černě označené na Cestovatelském semaforu MZV ČR)
V těchto zemích byla aktuální epidemiologická situace Ministerstvem zahraničních věcí České republiky vyhodnocená jako riziková, tudíž s vysokou pravděpodobností možné nákazy koronavirem. Pokud klient do „oranžově, červeně, tmavě červeně a černě označené země“ vycestuje, cestovní pojištění se na onemocnění COVID-19 nevztahuje.
Pro tyto země doporučujeme sjednání pojištění PANDEMIC, které kryje léčebné výlohy bez ohledu na rizikové označení země na Cestovatelském semaforu MZV ČR.
Platnost cestovního pojištění podle označení země na cestovatelském semaforu
Cestovní pojištění se nevztahuje na případy, kdy pojistná událost mohla být předvídaná, očekávaná anebo již byla známa v době uzavření pojistné smlouvy. Pro platnost cestovního pojištění je tedy rozhodující barevné označení země na Cestovatelském semaforu MZV ČR v době uzavření pojistné smlouvy.
UPOZORNĚNÍ
Pokud pojištěný vědomě nedodržel bezpečnostní nařízení či opatření a pokyny místních úřadů v dané zemi – v takovém případě pojišťovna neposkytne pojistné plnění.
Karanténa v zahraničí
Karanténa a náklady s ní spojené se nepovažují za náklady na poskytování zdravotní péče, a tudíž nejsou pojištěním léčebných výloh kryté. Cestovní pojištění se také nevztahuje na náklady náhradní dopravy zpět do vlasti po uvíznutí v karanténě.
Tyto náklady jsou kryté pouze v případě sjednání pojištění PANDEMIC.
Pojištění storna zájezdu / storna objednané služby
Z pojištění storna zájezdu / storna objednané služby nevzniká nárok na pojistné plnění, a to ani v případě, pokud MZV ČR zveřejní oficiální upozornění s doporučením necestovat do oblastí postižených koronavirem.
V souladu s platnými pojistnými podmínkami cestovního pojištění by takovýto nárok vznikl pouze v případě, pokud by takovéto oficiální upozornění s doporučením necestovat MZV ČR zveřejnilo v souvislosti se živelnou událostí, válkou, občanskými nepokoji nebo terorismem.
Onemocnění nemocí COVID-19 je důvodem pro uplatnění storna zájezdu / storna objednaných služeb. Karanténa (bez lékařem potvrzené diagnózy nákazy COVIDem-19) důvodem pro uplatnění storna zájezdu / objednaných služeb není.
Pro uplatnění nároku storna zájezdu / storna objednané služby z důvodu nařízené karantény na území České republiky, nebo v zemi trvalého pobytu pojištěného doporučujeme sjednat pojištění PANDEMIC.
Asistenční služba je oporou
Asistenční služba je klientům k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. V případě nečekané události v zahraničí doporučujeme jí kontaktovat, klientům poradí, jak postupovat a na co mají v dané situaci nárok.
V případě, že se klient rozhodne Nevycestuje do zahraničí - do oblastí postižených koronavirus, kde MZVaEZ SR vydalo oficiální stanovisko s doporučením necestovat a zároveň nenastala pojistná událost (pojištěný si nenárokoval pojistné plnění z pojištění storna objednané služby / storna zájezdu), má klient nárok na vrácení nespotřebovaného pojistného v plné výši bez ohledu na počet dní, na který byla pojistná smlouva sjednána a bez vyúčtování storno poplatku. Písemnou žádost, jejíž vzor je k dispozici na www.union.sk v sekci Občané & pojištěnci / Cestování je třeba doručit Union pojišťovně elektronicky na e-mailovou adresu union@union.sk nebo je možné ji předložit na některém z kontaktních míst Union pojišťovny ( seznam k dispozici na https://www.union.sk/union-kontakty).