Při výběru cestovní kanceláře, se kterou plánujete vyjet, buďte obezřetní. Neřiďte se pouze cenou zájezdu či cílenou destinací, důležité je i jméno toho, kdo daný zájezd pořádá a prodává. Na internetu naleznete řadu recenzí a zkušeností ostatních klientů. Každá cestovní kancelář je povinna mít po celou dobu své podnikatelské činnosti uzavřenou pojistnou smlouvu, před uzavřením smlouvy by si jí měl klient vždy vyžádat a CK musí tuto informaci klientovi poskytnout. Ovšem pozor na to, že cestovní agentury být pojištěny nemusí.
Krach kanceláře před cestou
Pokud cestovní kancelář oznámí krach před vaším odjezdem, je situace o něco snazší. Zákazník má právo na pojistné plnění ze strany pojišťovny. Klienti by měli neprodleně nahlásit pojišťovně vznik pojistné události, poté v zákonné lhůtě šesti měsíců dostanou své peníze zpět. Podle novely, kterou schválila Sněmovna, by pojišťovny měly začít hradit nároky klientů při úpadku cestovní kanceláře v plné výši, místo současného limitu.
Krach během pobytu v zahraničí
Řada nepříjemností vzniká, pokud cestovní kancelář zkrachuje během vašeho pobytu v zahraničí. Nesnažte se podnikat zpáteční cestu na vlastní pěst, ale buďte v kontaktu se svou pojišťovnou a vyčkejte na její pomoc. Zajistí vám dopravu z místa pobytu zpět do České republiky včetně ubytování a stravování. Bohužel to znamená, že vaše dovolená končí, ačkoliv si jí nemohli užít celou. Po návratu ze zkažené dovolené máte nárok na uplatnění rozdílu mezi zaplacenou cenou a cenou částečně poskytnutého zájezdu.