Pokud se vám v zahraničí něco přihodí, cestovní pojištění od Union pojišťovny vám pomůže s řešením mnohých nepříjemných situací. Pročtěte si pět užitečných rad.
1. Onemocněli jste během dovolené?
Není to nic příjemné, ale, bohužel, se to stává. Proto urychleně kontaktuje asistenční službu Union pojišťovny. Číslo najdete na pojistné smlouvě i pojistné kartičce k cestovnímu pojištění. Asistenční služba vám poskytne vítanou pomoc 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.
2. Co dělat, když se vám stane úraz?
Postupujte stejně jako u onemocnění. Jednoduše zavolejte asistenční službu. Pokud úraz zavinila konkrétní osoba, např. v případě dopravní nehody, bude potřeba Union pojišťovně předložit i policejní správu.
3. Potřebujete vyhledat lékařskou pomoc?
Pokud potřebujete pomoc velmi naléhavě, vyhledejte nejdříve pomoc lékaře a prokažte se pojistnou smlouvou nebo pojistnou kartičkou. Nezapomeňte si od lékaře zajistit originál potvrzení o ošetření s uvedením diagnózy a doklad o zaplacení částky, pokud jste za ošetření platili v hotovosti.
4. Byli jste hospitalizování nebo potřebujete zajistit lékařský převoz?
V případě vážných zdravotních komplikací v zahraničí doporučujeme bezodkladně kontaktovat asistenční společnost. Nejpozději do 24 hodin. Převoz je možné realizovat jen se souhlasem asistenční společnosti nebo pojišťovny.
5. Stalo se vám něco se zavazadlem?
Odcizení zavazadla okamžitě oznamte na nejbližší policejní stanici. Pokud došlo k odcizení zavazadla z ubytovacího zařízení, vyžádejte si písemný doklad o vzniku a rozsahu škody potvrzený provozovatelem ubytovacího zařízení. Pokud došlo k poškození, zničení, ztrátě nebo odcizení zavazadla po dobu letecké přepravy, vyžádejte si přepravcem potvrzený písemný doklad o vzniku a rozsahu škody. V případě letecké společnosti jde o protokol P.I.R. Nezapomeňte si odložit i cestovní a zavazadlový lístek.
Další zajímavé rady a tipy