Ničeho se nebojte
Právě pro tyto chvíle jste se pojistili
Víme, že řešení škodní události s sebou přináší obavy a nejistotu. Rozumíme, že při řešení škodní události se nacházíte často v komplikované, nepříjemné a stresové situaci.
Celý proces řešení škodní události jsme pro vás proto připravili co nejjednodušeji.
Co Vás teď čeká
Co dělat bezprostředně po vzniku škody
V případě, že se vám stala škoda, je dobré myslet na:
- zajistěte, aby se škoda dále nezvětšovala a nerozšiřovala;
- pokud máte podezření, že došlo ke spáchání nebo pokusu o trestný čin, přivolejte policii;
- vznikla-li škoda v zahraničí, podepisujte pouze zápis vyhotovený v jazyce, kterému rozumíte;
- zdokumentujte poškození pořízením detailních fotografií poškozených věcí;
- poškozené věci uchovejte do provedení obhlídky pojišťovnou;
- s opravou a odstraňováním škod počkejte na pokyn pojišťovny.
Připravte si údaje pro nahlášení škodní události
Škodní událost nahlaste v nejkratším možném čase. Pro nahlášení škodní události potřebujete:
- vaši pojistnou smlouvu, popřípadě číslo smlouvy;
- osobní údaje o zúčastněných osobách;
- co nejvíce informací o škodní události (čas, místo, okolnosti);
- seznam poškozených/odcizených věcí; doplňte jejich věk a cenu, za které jste je nabyli. Pokuste se připravit si k nim nabývací doklady. Dokumenty nám můžete odeslat spolu s nahlášením škody.
Nahlaste škodní událost
Nahlásit škodní událost nám můžete 24 hodin denně. Vyberte si způsob, který vám nejlépe vyhovuje.
NÁŠ TIP: Online nahlášení škodní události je nejrychlejším způsobem oznámení škody.
Doplňte chybějící doklady
Po nahlášení škodní události pro její rychlé vyřízení potřebujete doplnit:
- originály dokladů ke škodní události, (např. lékařská zpráva při ošetření, policejní zpráva při krádeži, faktury nebo technický průkaz od vozidla);
Doplnit chybějící doklady k oznámení škodní události můžete mailem likvidace7@unionpojistovna.cz.
Sledujte stav škodní události
Po doručení všech podkladů vás budeme kontaktovat za účelem dořešení škody nebo přímo s výsledkem události.
Některé škody vyžadují více času, proto to někdy může trvat i několik dní. Jde zejména o případy, kdy potřebujeme vyjádření třetí strany, jako například zdravotnické zařízení v zahraničí, autoservis nebo policie či svědci.
Jak nahlásit škodní událost
Online
U cestovního pojištění a pojištění majetku můžete snadno a rychle vyplnit oznámení o pojistné události online. K dispozici je hlášení ve slovenštine.
Přes naši asistenční společnost Eurocross Assistance
Mailem
Mailem na adrese likvidace7@unionpojistovna.cz. Ze seznamu na odkazu níže si vyberte správný formulář, vyplňte ho a zašlete e-mailem.
Písemně
Poštou – Ze seznamu na odkazu níže si vyberte správný formulář, vytiskněte ho, vyplňte a zašlete na korespondenční adresu pojišťovny Union:
Španělská 2, 120 00 Praha 2.
Odpovědi likvidace na nejčastější dotazy klientů
Kdy vznikne moje cestovní pojištění? Souvisí to s mojí platbou?
Pojištění vznikne vždy až úhradou plné výše pojistného uvedeného v pojistné smlouvě. Za úhradu považujeme okamžik, kdy byla platba pojistného odepsána z Vašeho účtu. Pojistné je zároveň potřebné uhradit nejpozději první den platnosti pojištění (datum uvedený ve Vaší pojistné smlouvě jako datum začátku pojištění). Můžete si dojednat pojištění o víkendu, uhradit pojistné a v klidu si užívat dovolenou.
Jak budu vědět, že pojišťovna moji škodní událost řeší? Jak mohu doplnit chybějící dokumenty?
Po nahlášení události Vám poskytneme informaci o čísle škodní události, pod kterým je v pojišťovně evidována. Stav řešení škodní události si následně můžete skontrolovat v sekci Hlášení škodní události / zjistit stav škodní události z pohodlí domova. Po zadání čísla do formuláře zjistíte, jaké dokumenty jsme v procesu likvidace přijali, a jaké doklady k ukončení škodní události ještě budeme potřebovat.
Chybějící doklady můžete odeslat elektronicky na adresu: likvidace7@unionpojistovna.cz nebo registracia@union.sk.
Jaké doklady k šetření události bude ode mne pojišťovna žádat?
Doklady potřebné k prokázání nároku na pojistné plnění závisí od druhu Vámi vynaložených výloh. Seznam dokladů je uveden v příslušných Všeobecných pojistných podmínkách pro dojednané pojištění.
Stal se mi úraz / onemocněl jsem a potřebuji neodkladnou zdravotní starostlivost v zahraničí. Jak mám postupovat v takovém případě?
- 00420 2 9633 9644 nebo 00420 31 71 36 41 212 (bezplatně z celého světa)
- 00800 41 212 212 (bezplatně z pevné linky: z Anglie, Francie, Německa, Rakouska, Itálie, Španělska, Švýcarska)
- 011 800 41 212 212 (bezplatně z pevné linky: z Kanady a USA)
- e-mailová adresa: eurocross@eurocross.cz
Jak mám postupovat, jestliže jsem byl hospitalizován?
V případě hospitalizace je potřebné kontaktovat asistenční společnost EuroCross Assistance Czech Republic bezodkladně, nejpozději však do 24 hodin od hospitalizace.
Pro oznámení vzniku události si prosím připravte tyto údaje:
- Vaše jméno a příjmení
- číslo pojistné smlouvy nebo číslo pojistné karty
- dobu platnosti pojištění
- adresu a tel. číslo místa, kde se nacházíte a kde je možné Vás zastihnout
- stručný opis Vaší situace (vznik pojistné události)
Pokud bude potřebný lékařský převoz, bude možné ho realizovat pouze se souhlasem asistenční společnosti nebo Union pojišťovny. Pokud úraz zavinila konkrétní osoba (např. v případě dopravní nehody), je potřebné Union pojišťovně předložit příslušnou policejní zprávu.
Jak mám postupovat, pokud se mi stal úraz nebo mám běžné onemocnění a chci navštívit lékaře?
Při běžných onemocněních, zdravotních problémech a menších úrazech, nebo pokud nepotřebujete pomoc naléhavě, není nutno před návštěvou lékaře kontaktovat asistenční službu Eurocross Assistance Czech Republic.
V takovém případě vyhledejte lékaře, prokažte se mu Vaší pojistnou smlouvou nebo pojistnou kartou. Po úhradě poplatků za ošetření v hotovosti si od lékaře vyžádejte originál potvrzení o ošetření s uvedením diagnózy a doklad o zaplacené částce. Následně všechny doklady doručte pojišťovně.
Jaké doklady předložit, pokud jsem byl ošetřen v zahraničí?
K uplatněnému nároku na pojistné plnění při ošetření v zahraničí je potřebné vždy předložit:
- lékařskou zprávu z ošetření s uvedením anamnézy, diagnózy a naordinované léčby,
- kompletní zdravotní dokumentaci, tj. lékařskou zprávu z prvého ošetření a všech dalších ošetření,
- výsledky vyšetření,
- odborné zprávy,
- záznam z převozu sanitkou a pod.),
- účet za ošetření (jedná se o doklad, kterým prokážete, za co jste v zahraničí uhradil danou částku, např. za ošetření, RTG, za odběry krve, za převoz sanitkou atd.),
- doklad o úhradě za ošetření (jedná se o doklad, kterým prokážete, že jste službu uhradil, např. pokladní doklad o úhradě za RTG nebo bankovní výpis o úhradě za ošetření v zahraničí).
Jak postupovat v případě, když úraz, který vznikl v zahraničí, zanechá trvalé následky?
Za předpokladu, že úraz, který jste utrpěl v zahraničí, zanechá trvalé následky, oznamte tuto skutečnost pojišťovně hned po návratu do vlasti. Trvalé následky úrazu se vyhodnocují nejdříve po jednom roku od dne úrazu.
Jestliže tělesné poškození podle vyjádření odborného lékaře nenabude po jednom roce ode dne vzniku úrazu jednoznačně charakter trvalého poškození, může pojistitel přistoupit k jeho hodnocení nejdříve po dvou letech a pokud ještě nebude rozsah trvalých následků ustálený, maximálně po třech letech od data vzniku úrazu.
K zhodnocení trvalých následků může dojít až po kompletní konzervativní, operační, rehabilitační léčbě, které byly vykonávány za účelem snížení rozsahu trvalých následků.
Jak postupovat v případě vzniku škody v zahraničí na zavazadlech?
Odcizení zavazadel okamžitě oznamte na nejbližší policejní stanici.
Pokud došlo k odcizení zavazadel z ubytovacího zařízení, vyžádejte si ubytovatelem potvrzený písemný doklad o vzniku a rozsahu škody.
Pokud došlo k poškození, zničení, ztrátě nebo odcizení zavazadel v době letecké přepravy, vyžádejte si přepravcem potvrzený písemný doklad o vzniku a rozsahu škody (v případě letecké společnosti se jedná o protokol PIR nebo Damage Report), pojišťovně předložte také palubní lístek a zavazadlový lístek.
Jak postupovat v případě vzniku škody v zahraničí z rizika odpovědnosti za škodu?
V případě škody nad 100 € vzniklou škodu v žádném případě nehraďte a to ani částečně. Zabezpečte si jména a kontaktní adresy svědků, jejich výpovědi. U škod většího rozsahu, při zranění nebo v případech, kdy je Vaše zavinění sporné, přivolejte i policii, vyžádejte si policejní zprávu. Snažte se zdokumentovat okolnosti škody (poškozenou věc odfotografujte).
Vztahuje se pojištění storna cesty i na zahraniční cestu, kterou si zajišťujeme sami?
Ano, naše pojištění kryje nejen zakoupený zájezd ale i samostatně zakoupenou službu, jako jsou doprava a ubytování, resp. jiné objednané služby.
V jakém případě si pojistit storno zájazdu a v jakém storno objednané služby?
- Zájezd zakoupený v cestovní kanceláři / agentuře: Pokud si kupujete zájezd prostřednictvím cestovní kanceláře, pojištění storna zájezdu si uzavřete spolu se Smlouvou o zájezdu. Pokud o pojištění požádáte dodatečně, storno zájezdu už není pojištěním kryto.
- Zájezd, služba zakoupené samostatně: Pokud si zájezd, objednanou službu, rezervaci nebo letenku zabezpečujete sami, je potřebné, abyste si pojištění storna dojednal nejpozději do 2 pracovních dnů od závazného objednání služby. Pokud si storno objednané služby pojistíte později, pojištění se naň nevztahuje.
- Celoroční cestovní pojištění: V celoročním cestovním pojištění jsou pojištěny všechny objednané služby, které si zakoupíte v čase platné pojistné smlouvy. Služby objednané ještě před datem začátku pojištění nejsou pojištěním kryty. Jetliže si plánujete objednat službu, kterou chcete mít pojištěnou, je potřebné si nejprve uzavřít pojistnou smlouvu. Pojištění se vztahuje na pojistné události, které nastaly nejdříve 7 dnů po začátku platnosti pojištění
Kdy začíná pojištění storna?
Platnost pojištění storna zájezdu objednaného v cestovní kanceláři začíná následující den po dni závazného objednání zájezdu (za podmínky, že v den objednání zájezdu byla uzavřena pojistná smlouva).
V individuálním cestovním pojištění začíná pojištění storna objednané služby následující den po dni uzavření pojistné smlouvy (za podmínky, že pojistná smlouva byla uzavřena nejpozději 2 pracovní dny po dni závazného objednání služby nebo zájezdu).
Kdy končí pojištění storna?
Pojištění storna končí nástupem na zájezd nebo na cestu, která směřuje k využití objednané služby. Pokud je pro případ storna pojistěn obousměrný cestovní lístek, pojištění storna objednané služby končí až nástupem na zpáteční cestu.
Mohu zájezd, objednanou službu stornovat z jakéhokoliv důvodu?
Důvodem pro stornování zájezdu nebo objednané služby je především akutní onemocnění, úraz, hospitalizace, úmrtí pojištěného nebo blízké osoby, živelná událost, trestný čin nebo nedobrovolná ztráta zaměstnání. Blíže jsou důvody definovány v příslušných pojistných podmínkách.
Co udělat, když potřebuji zájezd nebo objednanou službu stornovat?
Stornování zájezdu nebo objednané služby je nezbytné bezodkladně oznámit cestovní kanceláři nebo poskytovateli služby (letecká společnost, ubytovatel, hotel), nejpozději do dvou dnů od vzniku události, která Vám zabránila využít objednanou službu, zájezd.
Kdy řešit storno zájezdu / služby s pojišťovnou?
Storno zájezdu nebo storno jiné objednané služby je potřebné Union pojišťovně oznámit bezodkladně, nejpozději do 5 dnů od vzniku události, která Vám zabránila zúčastnit se zájezdu nebo využít objednanou službu, a předložit doklady potřebné k likvidaci události, definované v příslušných pojistných podmínkách.
Co si uplatňuje klient v rámci pojištění storna zájezdu nebo storna objednané služby?
Klient si v rámci pojištění uplatňuje storno poplatek, který mu vyúčtovala cestovní kancelář, letecká společnost, ubytovatel, poskytovatel služby, jestliže jsou služba anebo zájezd pojištěny pro případ storna.
Jakou částku mohu očekávat od pojišťovny při uplatnění nároku z pojištění storna?
Výše limitu pojistného plnění závisí od typu uzavřeného pojištění a důvodu stornování zájezdu/objednané služby.
Z vyúčtovaného storno poplatku pojišťovna poskytne plnění v procentuální výši (80 % při onemocnění, 100 % při úmrtí). Maximální limit pojistného plnění je vždy uveden ve Vaší pojistné smlouvě.
Musím vydokladovat důvod stornování?
Důvody stornování zájezdu nebo objednané služby musí být vždy vydokladovány. Doklady potřebné k likvidaci události jsou definovány v pojistných podmínkách, v rámci šetření události Vás pojišťovna na jejich doplnění písemně vyzve.
Musím předložit lékařské zprávy při uplatnění storna zájezdu, objednané služby?
Jestliže je důvodem stornování zájezdu/objednané služby onemocnění nebo úraz, je nezbytné předložit zprávu ošetřujícího lékaře s uvedením diagnózy, resp. jiné doklady ve smyslu příslušných pojistných podmínek a ve smyslu pokynů pojišťovny.
Na co se pojištění storna zájezdu / služby nevztahuje?
Pojištění storna zájezdu/služby se nevztahuje na zájezd/službu (ubytování) dojednanou nájemní smlouvou (např. pronájem lodě). Dále za objednanou službu se nepovažuje kombinace služeb prodávaná jinému podnikateli za účelem jeho dalšího podnikání, prodej vstupenek na kulturní, sportovní nebo jiné akce a prodej průvodcovských služeb.